mandag 4. februar 2013

Kjøkkenet!

Det var en ting jeg sa jeg aldri, aldri skulle ha i hus. Og det var en eplekasse/trekasse. Jeg holdt på å spy av all praten om eplekasser en periode.

Men så, så kom behovet. Altså. Jeg har mye ting. Og det er ikke så mye jeg vil stue bort heller. Jeg bruker jo kaffemaskinen, mikroen, blenderen, kniver ++ hver dag. Og jeg orker ikke å stue bort noe jeg gjerne vil ha tak i kjapt. Vi har ikke akkurat den største kjøkkenbenken heller, og det kan kanskje virke litt rotete at alt er i samme "høyde".. om dere forstår. En hylle skal også opp på veggen, men det må jeg tenke litt lenger på. Lager jeg hull i den.. ja da er det ikke akkurat bare å sparkle og male over. Den fargen der skulle vise seg og være umulig å få helt lik, til tross for samme fargekode. Dere aner ikke for en forskjell det ble, og for en diskusjon det endte opp med da jeg måtte ha mer maling da den ble malt. (Jeg vant) Fra en mer turkis, veldig fin farge -endte jeg opp med babyblå! Og det var så latterlig stort skille at alt måtte males igjen.. ergo: ENDA et spann med maling måtte kjøpes -for å få helt lik farge. Jeg vet jo at det alltid vil være en bitteliten forskjell da man kjøper samme farge, kanskje også laget av to forskjellige maskiner. Men de forskjellene har tidligere ikke vært særlig merkbare.



Gardinene skal skiftes ut i morgen. Derfor bare henger og slenger de. Hjemmesydde -om noen lurte ;)

Jeg klør i fingrene etter å male den kommoden  man ser i venstre hjørne -turkis...

Uansett.. en jævla trekasse har nå fått en (midlertidig?) plass på benken. Jeg er litt usikker.
I det siste har jeg blitt veldig glad i å mixe, gammelt, nytt, retro og eldgammel. Og litt nytt igjen.

1,2,3,4.. og egg kan faktisk være i romtemperatur!



Treg som jeg er har det ikke blitt helt spikra hva slags beskyttelse vi skal ha på veggen. Enn så lenge får IKEA uglene duge!

Råsa!


Denne spisestuen er faktisk fra 70 tallet! Stolene må trekkes om, men med en sølete 2 åring og en like sølete mamma -så venter vi...

Ingen kommentarer: