søndag 25. september 2011

Når man har hus...

så blir man neimen aldri ferdig..

Jeg har mistet tellingen på hvor mange år jeg har bodd her, og det eneste jeg føler jeg har gjort på alle disse årene er å rive, bygge, male.. og så tar vi hele runden om igjen.

Vel, vi er nesten ferdig inne. Vinteren truer og vi har desverre alt for mange prosjekter som skulle ha vært ferdige-ute. I dag begynte jeg på noe som har irritert meg i snart to år. Plattingen ved inngangspartiet. Den ble liksom aldri ferdig. Og pga av at dreneringen ble lagt for langt ned i forhold til hellinga på tomta så måtte vi uansett bare rive, og senere -leie gravmaskin, igjen!

Men, jeg begynte. Stian stakk hue ut (dummingen ;)) og da var det gjort for hans del. Jeg rakk å rope"har du tenkt å hjelpe meg eller?" før døra gikk igjen. Og så gikk jeg etter han inn for å spørre en gang til. ;) Jada, han dukket opp og vi rev! Noen timer senere så var terrassen på baksiden ryddet til vinteren og vi hadde nå bare en stakkars liten trapp rett utenfor døren. 



 Jeg vil ha overbygg over dør, og stein-heller på bakken. Stian vil ha bakkeplatting. Begge er enige om en bred trapp.

Først skal jeg uansett konsentrere meg om å beise-jeg skal rekke i hvertfall en side. Midten av oktober er på en måte siste frist..

Ingen kommentarer: